7001 South Park Ave., Tacoma, WA 98408
Phone #: (253) 475-6335


n

Preschool @ St. Ann/ September Newsletter

 

Dear Parents,


We hope that you and your families are having a wonderful summer. We are very happy that your child is returning to our great Preschool and we are looking forward to a good and happy year! 


We welcome all of our new students and families! Welcome to Preschool at St. Ann. Our mission is dedicated to providing a strong educational program that teaches Christian values, supports the education of the whole child, provides a safe environment and promotes preparing students for Kindergarten.


A warm welcome to all of you! We especially welcome:

 

MCKENZIE VU

AILEEN NGUYEN

WILSON TRINH

MINH-CHAU LE

CRYSTAL BUI

VIET NGUYEN

JOSEPH CHEN

KENNEDY HOANG

SYLAR NGUYEN

MCKAYLAR TRUONG

NHAT-MINH NGUYEN

FAUSTINA BUI

KAYLEN LE

VIVI PHAM

RYAN CHU

TABITHA DINH

KRISTINE CHU

HENRY PHAN

ANNA HOANG

 

To keep you informed we will be sending a newsletter each month, briefing you on the topics and activities emphasized in our Preschool and Pre-K program.


September is “Welcome and Getting to Know You” time for our Preschoolers. This week will be challenging and exciting as our preschoolers make new friends and adjust to new routines.


As our preschoolers initiate reading, writing, arts, and crafts, we praise their efforts, keep things easy and relaxed. In addition, of course, we can expect imperfections as they learn.


Some helpful tips: Encourage independence and make sure your child can hang his/her coat and backpack independently. Give them some practice with zipping their jackets and clean up after play. Little skills go a long way in making things easier for us. We will also value your support and cooperation in helping your child understand simple things such as:


  • Cooperation in a group setting,

  • Taking turns,

  • Following directions,

  • Listening to a story or listening while others speak, and exercising self-control.


We do hope to make school as enjoyable and instructive as we can. Our goal is that the children leave school HAPPY each day.


If you need to contact us about anything, please feel free to let us know.


Thank you for allowing us be a small part of your child’s life. Fr. Tuan, Sisters, and all the parish staff welcome to all of you.


Love and prayers,

Sr. Trinh Nguyen (LHC)

Sr. Huong Vu (LHC)


SEPTEMBER BIRTHDAYS:

  • ANNA HOANG                  9/07

  • CRYSTAL BUI                   9/16

  • MINH-CHAU                      9/20

  • HENRY PHAN                   9/28


Our earning goals for this month:


Highlights this month: Myself; My Classroom; My Friends

 

Lesson Plan (4 years old):

  • Writing: First things first; we begin with lines, straight, slanted, round. Left to right, top to bottom. Beginning to learn and write the first letters of the alphabet.

  • Math: Learning number concepts 1-5 and introduce mathematical concepts of counting and sorting.

  • Science: Discussing colors and seasons (Fall) in science.

  • Religion: Introducing the concept of God’s Love and His abundant giving through nature. We will also discuss the concept, “I am special” in religion.

 

Lesson Plan ( 3 years old):

  • Overview

  • Making Friends: Social Development

  • You are Special

  • My 5 senses

  • Apples: Plant/ Life Science

Vocabulary:

  • Friends, special, unique, senses, plant, science....

"My Big World with Clifford", a magazine for your child. It features engaging nonfiction articles that help build knowledge and vocabulary. It also has many early-learning activities on its website.

You can visit the My Big World website at home. You and your child will be able to:

  • Listen to articles being read aloud

  • Watch short videos that build knowledge

  • Play simple education games

  • Print activity pages

          

Computer Instructions:

          Go to www.scholastic.com/mybigworld

          Click on the "Student Sign in" button and enter the classroom, password: Happyday07


Enjoy!

Kính thưa quý Phụ Huynh,

Hy vọng quý phụ huynh và gia đình đã và đang hưởng một mùa hè tuyệt vời. Giáo Xứ rất vui mừng vì các bé đang trở lại với Lớp Mẫu Giáo và chúng ta cùng mong ước cho một năm học mới tốt lành và vui tươi!


Chào đón các bé học sinh mới và gia đình! Chào mừng đến với trường mầm non tại Giáo Xứ St. Ann. Sứ mệnh của trường là dành riêng cho việc cung cấp một chương trình giáo dục mạnh mẽ mà dạy các giá trị nhân bản Công Giáo, hỗ trợ công tác giáo dục học sinh toàn diện, cung cấp một môi trường an toàn và khuyến khích học sinh chuẩn bị cho lớp mẫu giáo.


Chào mừng toàn thể quý phụ huynh và các bé trong năm học mới! Đặc biệt là chào mừng:


MCKENZIE VU

AILEEN NGUYEN

WILSON TRINH

MINH-CHAU LE

CRYSTAL BUI

VIET NGUYEN

JOSEPH CHEN

KENNEDY HOANG

SYLAR NGUYEN

MCKAYLAR TRUONG

NHAT-MINH NGUYEN

FAUSTINA BUI

KAYLEN LE

VIVI PHAM

RYAN CHU

TABITHA DINH

KRISTINE CHU

HENRY PHAN

ANNA HOANG

 

Để thông tin, các Sơ sẽ gửi bản tin hàng tháng qua email, tóm tắt cho quý phụ huynh về các chủ đề và các hoạt động được nhấn mạnh trong chương trình mầm non của lớp.


Tháng Chín là tháng “Chào Đón và Làm Quen” thời gian cho các bé làm quen nhau. Tuần này sẽ là một thách thức và thú vị như các bé mẫu giáo của chúng ta kết bạn mới và thích nghi với thói quen mới.


Như các bé mầm non bắt đầu tập đọc, viết, nghệ thuật, và tập thủ công; chúng ta nên khen ngợi những nỗ lực của các bé, giữ cho mọi thứ dễ dàng và thoải mái. Thêm vào đó, tất nhiên, chúng ta có thể mong đợi sự không hoàn hảo vì các bé còn nhỏ.


Một số lời khuyên hữu ích cho quý phụ huynh

Khuyến khích tính độc lập và đảm bảo bé có thể treo áo và cặp của mình vào ngăn tủ một mình. Cung cấp cho bé một số thực hành với áo khoác của các bé để kéo khuy áo lên - xuống, và tập cho bé biết dọn dẹp sau khi chơi. Một ít kỹ năng là một chặng đường dài trong việc đưa ra những thứ dễ dàng hơn cho chúng ta. Các Sơ cũng sẽ đánh giá cao sự ủng hộ và hợp tác của quý phụ huynh trong việc giúp cho bé hiểu được những điều đơn giản như:

  • Hợp tác trong một khung cảnh nhóm,

  • Tập thay phiên nhau,

  • Tập làm theo hướng dẫn,

  • Tập lắng nghe một câu chuyện hay lắng nghe khi người khác nói, và tập tự kiềm chế.


Hy vọng lớp học sẽ rất vui và các bé sẽ có những bài học thật thú vị. Mục tiêu của nhà trường là các bé có được niềm vui mỗi ngày khi đến lớp.


Nếu quý phụ huynh cần liên lạc với nhà trường về bất cứ điều gì, xin vui lòng cho các Sơ biết.


Cảm ơn quý phụ huynh đã cho phép Giáo Xứ là một phần nhỏ trong cuộc sống của con quý vị. Cha Tuấn, quý Sơ và các nhân viên của Giáo Xứ cũng gởi lời chào đến quý phụ huynh và gia đình.


Yêu Thương và Cầu Nguyện,

Sr. Trinh Nguyễn & Sr. Hương Vũ (LHC)