7001 South Park Ave., Tacoma, WA 98408
Phone #: (253) 475-6335


n

MONTHLY NEWSLETTER - May 1, 2020


 

Dear Parents,


We hope and pray that you and your dear children are doing well, healthy and safe during this Coronavirus pandemic.

 

Our state governor, Jay Inslee, has decided to extend the temporary closure time and activities of schools until the end of this school year, to ensure the health and safety of students, family and everyone.


https://www.governor.wa.gov/news-media/inslee-extends-school-closures-rest-2019-20-school-year


Therefore, we will send a letter for you by mail with included: a report card and a tax paper. We also made a video for your children like a graduation gift and as a preparation for those who enter Kindergarten this Fall.


https://www.youtube.com/watch?v=AfolLSGU4t4&feature=youtu.be


Thank you for entrusting your child to us this year. Each of your children has brought such joy and happiness to our classroom. We will truly miss those who are going to be attending Kindergarten in the fall. We wish you and your child all the best and hope you will come back and visit.


Congratulations to our graduates as they move on to the next stage in their exciting lives. You will always have a place in our hearts and our prayers.


Due to Coronavirus heath concerns, we canceled Vacation Bible School this summer.


If you have not yet registered your child for the 2020-2021 school year, please fill out the form and return it by email to me. Thank you and see you next school year.


Here are some very useful websites for your dear children during this "stay at home" time and the summer is coming.


https://www.thebestideasforkids.com

https://www.starfall.com/h/index-kindergarten.php

https://www.abcya.com/grades/prek

https://pbskids.org

https://kids.nationalgeographic.com

https://www.gonoodle.com

https://www.youtube.com/watch?v=HP85wRv3M40&feature=youtu.be


We wish you and your family have a peaceful day and happy summer. Thank you for always accompanying us at St. Parish. Ann School. Let us continue to pray together for an end of the Coronavirus pandemic so that everyone's life will be back to normal again.


 

Happy Mother's Day to all Moms!

 


Love & Prayers,

 

Sister Trinh Nguyen (LHC)

 

 ******

 

Quý Phụ Huynh thân mến,


Hy vọng quý phụ huynh và các bé đều mạnh khỏe và bình an trong cơn đại dịch bệnh Coronavirus này.


Thống đốc tiểu bang chúng ta, Jay Inslee,  đã ra quyết định gia hạn thời gian tạm đóng cửa cùng các sinh hoạt của các trường học cho đến hết năm học này, để đảm bảo an toàn sức khỏe cho các em học sinh, gia đình và mọi người.


https://www.governor.wa.gov/news-media/inslee-extends-school-closures-rest-2019-20-school-year


Vì vậy, Giáo Xứ sẽ gởi thư đến từng gia đình phụ huynh: Bảng nhận xét kết quả học tập trong năm và giấy khai thuế cho phụ huynh. Sơ cũng gởi kèm theo đây là một video hình ảnh vui chơi, học tập trong năm học vừa qua như là một món quà làm hành trang cho các bé chuẩn bị vào Kindergarten.


https://www.youtube.com/watch?v=AfolLSGU4t4&feature=youtu.be


Cảm ơn quý phụ huynh đã tin tưởng giáo xứ trong năm học vừa qua nay. Các bé đã mang lại niềm vui và hạnh phúc cho lớp học của Giáo Xứ Thánh AnnaCha, quý Sơ, Cô Minh và các nhân viên giáo xứ sẽ thực sự nhớ các bé sẽ ra trường năm nay. Chúc các bé và gia đình mọi điều tốt đẹp nhất và hy vọng các bé sẽ quay lại thăm trường.


Chúc Mừng các bé sẽ bước vào chương trình Kindergarten trong năm học sắp tới. Các bé sẽ luôn có một vị trí đặc biệt trong trái tim và những lời cầu nguyện của Cha, quý Sơ, Cô Minh và các nhân viên của Giáo Xứ.


Vì nạn dịch bệnh, Mùa Hè năm nay giáo xứ chúng ta sẽ tạm ngưng chương trình: Vacation Bible School.


Phụ Huynh nào chưa ghi danh cho con em mình năm học 2020-2021, xin điền đơn và gởi lại bằng email cho Sơ. Xin cám ơn và hẹn quý phụ huynh và các bé vào năm học tới.


Dưới đây là một số trang website rất hữu ích cho các bé, quý phụ huynh có thể tham khảo và cho các bé học hỏi trong thời gian này và mùa hè sắp đến.


https://www.thebestideasforkids.com

https://www.starfall.com/h/index-kindergarten.php

https://www.abcya.com/grades/prek

https://pbskids.org

https://kids.nationalgeographic.com

https://www.gonoodle.com

https://www.youtube.com/watch?v=HP85wRv3M40&feature=youtu.be


Kính chúc quý phụ huynh và gia đình luôn an lành và hạnh phúc. Cám ơn quý phụ huynh đã luôn đồng hành cùng Giáo Xứ St. Ann. Chúng ta cùng cầu nguyện cho nạn đại dịch bệnh mau chấm dứt để cuộc sống mọi người sớm được bình an trở lại.


Chúc Mừng Ngày Hiền Mẫu đến tất cả các người Mẹ!


 

Yêu Thương và Cầu Nguyện

Sơ Trinh Nguyễn (LHC)