7001 South Park Ave., Tacoma, WA 98408
Phone #: (253) 475-6335


n

PRe-K MONTHLY NEWSLETTER - April 1-2020


April 1, 2020


Dear Parents,


 

Hope you and your dear families are doing well during the "quarantine or lock down time".


It has been more than two weeks that we have not had the opportunity to meet at school. Some of our "little" friends ask their parents to call me to say "hello" and say "I miss you, Soeur and miss Co Minh and all my classmates so much" . We, too. Ms. Minh and I miss them so much.

 

 

I came up with the idea to make a short video clip for them and you parents, please let them watch it in the days away from school, hoping they will be happier to see their friends.

 

We have entered Spring. Spring often brings new beginnings with warm weather and blooming leaves and flowers.  We will celebrate Easter next week. Although the Covid-19 outbreak pandemic is still with us and has taken the lives of so many people around the world and especially in our country, we still believe and hope to have peaceful days ahead and that we

will be back to normal schedule. Now we join hands and pray that the COVID 19  will end worldwide soon.

 

We also pray for the doctors, the health workers and for families who have lost loved ones and that God will heal the bodies and souls of the sick. May the souls of those have died from this disease Rest In Peace and their families will receive God’s consolation and His grace to sustain those who are still with us.

 

Happy Easter to you all. May you and your dear family stay safe and healthy.

 

Love & Prayers,


Sister Trinh Nguyen (LHC)

 

APRIL  BIRTHDAY: LUKAS HOANG   4/ 19

 


Kính thưa quý phụ huynh,


Hy vọng quý phụ huynh và gia đình được bình an trong những ngày này.


Thế là đã hơn hai tuần "thầy-trò" chưa có dịp gặp nhau. Một số bạn đã nhờ ba mẹ gọi điện thoại hỏi thăm Cô Thy Minh & Sơ và nói rằng nhớ lớp và nhớ các bạn nhiều lắm. Cô Thy Minh và các Sơ cũng nhớ các bé lắm. Để các bé đỡ nhớ nhau, Sơ thực hiện một video ngắn, nhờ phụ huynh cho các bé xem trong những ngày xa trường, xa bạn, hy vọng các bé vui hơn.

 

Chúng ta đã bước vào Mùa Xuân. Mùa Xuân thường là mùa khởi đầu của những sức sống mới, tươi đẹp hơn với khí trời ấm áp và hoa lá đâm chồi, nở hoa. Tuần sau chúng ta sẽ mừng Phục Sinh. Tuy nạn đại dịch Covid 19 vẫn đang bùng phát và đã lấy đi sinh mạng của rất nhiều người trên thế giới và đặc biệt là tại đất nước chúng ta, nhưng chúng ta vẫn tin tưởng và hy vọng sẽ có ngày bình an trở lại và các bé sẽ trở lại trường gặp gỡ nhau.

 

Chúng ta cùng chung tay ngăn chặn dịch bệnh và cùng cầu nguyện cho thế giới, cho các bác sĩ, nhân viên y tế và cầu xin cho nạn đại dịch mau chấm dứt. Xin Chúa chữa lành những người bệnh. Xin cho những linh hồn của những người đã chết vì căn bệnh này được yên nghỉ và gia đình họ sẽ nhận được sự an ủi của Thiên Chúa và ân sủng của Ngài.

 


Yêu Thương & Cầu Nguyện


Sr. Trinh Nguyễn